Audyt strony www – ocena ekspercka

jest szybką i tanią metodą oceny istniejącego już serwisu www, która dostarcza informacji niezbędnych do ulepszenia  tej strony  lub do zaprojektowania jej nowych wersji.

W przygotowaniu takiej analizy uwzględniane są przez nas wszystkie uznane standardy w zakresie projektowania i tworzenia stron internetowych na różne urządzenia i przeglądarki, badania użyteczności, dostępności (accessibility), a także metody i techniki opracowane przez specjalistów.

Często użytkownicy postrzegają Twoją stronę zupełnie inaczej niż Ty. 

Zmieniające się przyzwyczajenia, trendy w wyglądzie strony, nawigacja, która została totalnie zmieniona przez Google i Apple w ostatnich latach, używanie urządzeń mobilnych ( ilość tabletów podwaja z miesiąca na miesiąc) i nowych wersji oprogramowania jest czymś normalnym i wymagającym regularnych zmian stron i ich aplikacji.

Analiza heurystyczna najszybciej i najtaniej wskaże problemy na jakie najczęściej napotkają użytkownicy.
Zadowolony użytkownik to taki, który w szybki i łatwy sposób uzyskał na Twojej witrynie to, po co przyszedł. Taki użytkownik powróci, a o to nam chodzi.

audyt strony

Korzyści ze zmian po wdrożeniu rekomendacji z audytu Twojej strony to:

  • dłuższe i częstsze wizyty (wzrasta lojalność klientów)
  • większa satysfakcja oraz zaufanie użytkowników
  • poprawa wizerunku firmy
  • lepsza pozycja w wyszukiwarkach (roboty wyszukiwarek wysoko oceniają serwisy o poprawnej strukturze)
  • lepsze dostosowanie do urządzeń
  • łatwiejszy kontakt z klientem
  • więcej klientów
  • większe zyski firmy

Co zyska Twoja strona ?

  • czytelną tożsamość serwisu – powiązaną z Twoim biznesem
  • łatwość nawigowania
  • szybkość odnajdowania informacji i produktów
  • intuicyjność  – nieskomplikowane korzystanie z funkcji strony przez uzytkowników
  • przejrzystość i wiarygodność
  • dostępność formularzy i ich prostotę
  • czytelność tekstu i zrozumiałość treści dla wszystkich użytkowników, nawet niepełnosprawnych i starszych

W ramach oceny eksperckiej audyt strony dokonywany jest przegląd najważniejszych stron całej strony. Zwykle dotyczy to 50 stron.

Metody oceny serwisu – audyt strony

Podczas audytu Twojej strony www wykorzystujemy :

  • zestawienia kryteriów spełnianych przez witryny o wysokiej jakości użytkowej
  • tzw. best practices – najlepsze praktyki opracowane przez IAB i inne stowarzyszenia internetowe
  • postulaty Nielsen Norman Group (http://www.nngroup.com/),

Wynik audytu strony może zawierać wszystkie lub poszczególne elementy badania:

  1. Badanie użyteczności  (raport użyteczności), w którym zauważone problemy są przedstawione z podziałem na kategorie tematyczne. Każdemu błędowi towarzyszy ocena istotności i konkretna propozycja rozwiązania, które pozwoli go wyeliminować.
  2. Badanie widoczności w  wyszukiwarkach – badanie treści strony w celu dostosowania jej zawartości do oczekiwań odbiorcy oraz do wymogów wyszukiwarek.
  3. Analiza skuteczności serwisu na podstawie badania zachowania klientów na stronie dzięki statystykom w Google Analytics – biorąc pod uwagę “best practices”  i aktualne standardy efektywności stron internetowych
  4. Badanie poprawności budowy serwisu dla poszczególnych grup użytkowników wspólnie wybranych przez Zlecającego i Przyjmującego ( obejmujące badanie użyteczności, szybkości, A/B testing, skuteczności i analizę marketingową dla segmentów klientów)

Audyt strony jest najlepszą i najtańszą metodą poprawy Twojej obecności w świecie internetu.

Analiza strony www powinna być wykonywana regularnie co miesiąc w prostej formie lub raz na kilka miesięcy w zaawansowanej formie. Taka ocena jest konieczna ze względu na nieustanne zmiany w algorytmach wyszukiwarek, zmianach w interfejsach aplikacji i serwisów.

Do tego typu analiz strony jest wiele darmowych narzędzi, które naprawdę mogą pomóc w zwiększeniu pozycji w wyszukiwarkach, a co za tym idzie polepszeniu leadów.

Wyślij email do nas

Zgoda na pliki cookie z Real Cookie Banner Skip to content