Co obejmuje Audyt e-commerce?
Audyt e-commerce polega na tym, że w pierwszej kolejności badamy konkurencyjne serwisy internetowe, następnie wyodrębniamy listę najlepszych heurystyk odnoszących się do wymogów technologicznych i architektury informacji.
Na tej podstawie powstaje raport z badania e-sklepu, w którym zostały opisane dobre i złe rozwiązania w serwisie oraz propozycje zmian.
Na koniec każdej części audytu e-commerce pokazujemy znalezione przez nas błędy w użyteczności, błędy techniczne, braki, rekomendacje, sugerując pewne rozwiązania. Każdy z błędów oznaczamy odpowiednią ilością gwiazdek, sugerującą wagę problemu.
* – zalecane domyślnie do poprawy, rozwiązania standardowe
** – zdecydowanie zalecane do poprawy
*** – bardzo ważne, aby poprawić dany element/funkcjonalność serwisu
Audyt e-commerce obejmuje następujące aspekty sklepu:
- analiza (audyt) użyteczności sklepu z naciskiem na intuicyjną nawigację i łatwości orientacji na wybranych podstronach ( uwzględniając accessibility), badanie treści stron w celu dostosowania jej zawartości do oczekiwań odbiorcy oraz do wymogów wyszukiwarek
- Pierwsze wrażenie i tożsamość serwisu. Czy strona główna spełnia swoją rolę? Jaka jest postrzegana przydatność, wiarygodność i atrakcyjność sklepu dla nowych użytkowników?
- Hierarchia i organizacja serwisu – czy jest dla klientów zrozumiała? Czy nie gubią się w gąszczu kategorii?
- Wygoda nawigacji – czy do produktów można dotrzeć? Czy wybrane rozwiązania są najlepsze?
- Wyszukiwanie produktów – formularz, wyniki wyszukiwania, poprawność wyników.
- Strony kategorii – czy zawierają dostateczną liczbę informacji? Czy są czytelne?
- Strony produktowe – czy w dostateczny sposób sprzedają i informują?
- Działanie koszyka i przechowalni
- Procedura zamówienia – zawartość formularzy, łatwość rejestracji i logowania, przebieg poszczególnych kroków..
- Reagowanie sklepu na sytuacje nietypowe – komunikaty błędów
- Odpowiedzi na wątpliwości: koszty przesyłki, płatności, ochrona prywatności – czy te informacje są we właściwym miejscu? Czy są zrozumiałe dla klienta?
- System pomocy dla osób zainteresowanych zakupami oraz tych, które już dokonały zakupu.
- Możliwości kontaktu i wsparcia dotyczącego korzystania ze sklepu i jego oferty.
- analiza skuteczności sklepu internetowego na podstawie badania zachowania klientów na stronie poprzez Google Analytics – jak wchodzą do sklepu, czy to jest optymalne
- badanie poprawności budowy sklepu dla poszczególnych grup użytkowników wspólnie wybranych przez Zlecającego i Przyjmującego
- badanie konwersji, czyli skuteczności sprzedaży – optymalizacja konwersji
Dodatkowo proponujemy inne audyty e-commerce:
- analizę konwersji w sklepie –więcej tutaj
- optymalizację konwersji
- wykonanie optymalizacji sklepu