Wakacje w eCommerce – modele biznesowe i nie tylko
Wakacje w e-commerce, w sklepie internetowym oznacza, że mamy dochód, pieniądze i wszystko się kręci. Wakacje w trakcie lata, ludzie na urlopach, co zrobić, żeby było tak u nas.
Analiza studiów przypadków pokazuje, że przy tworzeniu modelu biznesowego w obszarze e-commerce należy brać pod uwagę następujące elementy:
- ofertę, która określa, w jakim stopniu produkty i usługi danej firmy zaspokajają potrzeby klientów. Do rozwoju i analizy oferty wartości konieczna jest odpowiedź na następujące pytania:
- Dlaczego klienci wybrali produkty naszej firmy?
- Co firma oferuje szczególnego w porównaniu do konkurentów?
W wielu przypadkach firmy rozwijają ofertę wartości na podstawie aktualnych warunków i trendów rynkowych.
- model dochodowy (finansowy), który opisuje, jak Twoja firma wypracowuje dochód, generuje zysk i uzyskuje zwrot z poniesionych nakładów,
- okazje rynkowe – określenie to odnosi się do potencjalnych możliwości firmy w przestrzeni rynkowej,
- otoczenie konkurencyjne – czyli inne firmy prowadzące działalność o tym samym profilu w Polsce, w Europe, a może na świecie. Na otoczenie konkurencyjne ma wpływ wiele czynników, np. aktywność konkurencji, wielkość realizowanych operacji, podział rynku pomiędzy konkurentów, cechy produktów itp.
Taka wiedza właśnie pokazuje, gdzie teraz jesteśmy i co mamy robić dalej.
Właśnie czas wakacyjny jest najlepszym czasem na takie analizy – spokój, słońce, jezioro, morze…:)
W Digideo pomagamy też tworzyć modele biznesowe z cała analizą konkurencji i produktu.
Na naszej stronie angielskiej jest jeden przykład. Zachowujemy pełną dyskrecję i podpisujemy umowę poufności przed podjęciem pracy nad modelem biznesowym.
Doceń i poleć nas