Audyt strony internetowej – ocena ekspercka
jest szybką i tanią metodą oceny istniejącego już serwisu www, która dostarcza informacji niezbędnych do ulepszenia tej strony lub do zaprojektowania jej nowych wersji.
W przygotowaniu takiej analizy uwzględniane są przez nas wszystkie uznane standardy w zakresie projektowania i tworzenia stron internetowych na różne urządzenia i przeglądarki, badania użyteczności, dostępności (accessibility), a także metody i techniki opracowane przez specjalistów.
Często użytkownicy postrzegają Twoją stronę internetową zupełnie inaczej niż Ty.
Zmieniające się przyzwyczajenia, trendy w wyglądzie strony, nawigacja, która została totalnie zmieniona przez Google i Apple w ostatnich latach, używanie urządzeń mobilnych ( ilość tabletów podwaja z miesiąca na miesiąc) i nowych wersji oprogramowania jest czymś normalnym i wymagającym regularnych zmian stron i ich aplikacji.
Analiza heurystyczna najszybciej i najtaniej wskaże problemy na jakie najczęściej napotykają użytkownicy.
Zadowolony użytkownik to taki, który w szybki i łatwy sposób uzyskał na Twojej witrynie to, po co przyszedł. Taki użytkownik powróci, a o to nam chodzi.
Korzyści ze zmian po wdrożeniu rekomendacji z audytu SEO strony internetowej to:
- dłuższe i częstsze wizyty (wzrasta lojalność klientów)
- większa satysfakcja oraz zaufanie użytkowników
- poprawa wizerunku firmy
- lepsza pozycja w wyszukiwarkach (roboty wyszukiwarek wysoko oceniają serwisy o poprawnej strukturze)
- lepsze dostosowanie do urządzeń
- łatwiejszy kontakt z klientem
- więcej klientów
- większe zyski firmy
Co zyska Twoja strona internetowa?
- czytelną tożsamość serwisu – powiązaną z Twoim biznesem
- łatwość nawigowania
- szybkość odnajdowania informacji i produktów
- intuicyjność – nieskomplikowane korzystanie z funkcji strony przez uzytkowników
- przejrzystość i wiarygodność
- dostępność formularzy i ich prostotę
- czytelność tekstu i zrozumiałość treści dla wszystkich użytkowników, nawet niepełnosprawnych i starszych
W ramach oceny eksperckiej audyt SEO strony dokonywany jest przegląd najważniejszych stron całej strony. Zwykle dotyczy to 50 stron.
Metody oceny serwisu – audyt strony internetowej
Podczas audytu Twojej strony www wykorzystujemy :
- zestawienia kryteriów spełnianych przez witryny o wysokiej jakości użytkowej
- tzw. best practices – najlepsze praktyki opracowane przez IAB i inne stowarzyszenia internetowe
- postulaty Nielsen Norman Group (http://www.nngroup.com/),
Wynik audytu strony może zawierać wszystkie lub poszczególne elementy badania:
- Badanie użyteczności (raport użyteczności), w którym zauważone problemy są przedstawione z podziałem na kategorie tematyczne. Każdemu błędowi towarzyszy ocena istotności i konkretna propozycja rozwiązania, które pozwoli go wyeliminować.
- Badanie SEO widoczności w wyszukiwarkach – badanie treści strony w celu dostosowania jej zawartości do oczekiwań odbiorcy oraz do wymogów wyszukiwarek.
- Analiza skuteczności serwisu na podstawie badania zachowania klientów na stronie dzięki statystykom w Google Analytics – biorąc pod uwagę „best practices” i aktualne standardy efektywności stron internetowych
- Badanie poprawności budowy serwisu dla poszczególnych grup użytkowników wspólnie wybranych przez Zlecającego i Przyjmującego ( obejmujące badanie użyteczności, szybkości, A/B testing, skuteczności i analizę marketingową dla segmentów klientów)
Audyt SEO strony jest najlepszą i najtańszą metodą poprawy Twojej obecności w świecie internetu.
Analiza strony internetowej powinna być wykonywana regularnie co miesiąc w prostej formie lub raz na kilka miesięcy w zaawansowanej formie. Taka ocena jest konieczna ze względu na nieustanne zmiany w algorytmach wyszukiwarek, zmianach w interfejsach aplikacji i serwisów.
Do tego typu analiz strony jest wiele darmowych narzędzi, które naprawdę mogą pomóc w zwiększeniu pozycji w wyszukiwarkach, a co za tym idzie polepszeniu leadów.